Boundian kantava ajatus on, että jokaisella yrityksellä olisi mahdollisuus hyödyntää tarvitsemansa markkinointikeinot ja -kanavat. Yrityksen kokoon ja ikään katsomatta, yrityksellä tulisi olla käytettävissään markkinoinnin ja viestinnän tärkeimmät työkalut. Yksi näistä työkaluista on tunnistettava ja ammattimainen yritysilme.
Hyvä yritysilme on tunnistettava, erottuva ja jää mieleen. Se viestii mitä yritys tekee, mihin uskoo ja miten yritys toimii. Yritysilme ei tarkoita vain pelkkää logoa. Boundian suunnittelema yritysilme kattaa mm. väripaletin, graafiset elementit, kuvamaailman ja typografian.
Tärkeä osa yrityksen identiteettiä on yrityksen ilme, eli se miltä yritys näyttää. Ammattitaidolla ja huolella suunniteltu ja toteutettu yritysilme antaa yrityksestä ammattimaisen kuvan ja herättää luottamusta. Yritysilmettä suunnitellessa tulee ottaa huomioon mm. yrityksen toimiala, strategia, tavoitteet ja kohderyhmät.